ISO 9001
Tevreden klanten vormen de basis van een succesvol bedrijf. U wilt uw klanten geven wat ze nodig hebben, en dat op een effectieve en doelmatige manier. ISO 9001 helpt u daarbij. Waar moet u aan denken om uw productie zodanig op te zetten dat uw klanten tevreden zijn, uw organisatie solide in elkaar zit en uw kosten laag zijn.
ISO 9001 is een internationale norm die u hierbij helpt. Aan de hand van deze norm kunt u bepalen wat uw plaats is van uw onderneming in uw zakelijke omgeving. Door uw risico’s en kansen te bepalen bent u voorbereid op de toekomst en kunt u uw strategische keuzes maken. Waar bent u kwetsbaar en waar ligt de weg naar groei.
ISO 9001 bureaucratisch?
Zeker na de laatste update in 2015 heeft de norm haar bureaucratische imago van zich afgeschud. De norm eist geen verplicht kwaliteitshandboek en/of verplicht procedures meer, maar alleen documentatie (instructies en registraties) die relevant zijn voor effectief kwaliteitsmanagement (en dat zijn geen dikke handboeken). Zo krijgt u als ondernemer de ruimte om veel vrijer om te gaan met het waarborgen en inbedden van kwaliteit in een organisatie.
Voordelen
- U verbeterd de kwaliteit van goederen en diensten
- U benut uw risico’s en kansen
- U verbeterd de tevredenheid van uw klanten
- U verhoogt uw productie
- U verlaagt uw kosten
- U vergroot de bewustwording van medewerkers
- U verbeterd uw bedrijfsresultaat!
Niet voor niets willen veel opdrachtgevers alleen zakendoen met ISO 9001 gecertificeerde bedrijven, want een ISO 9001:2015 certificaat is een transparante bevestiging van betrouwbaarheid. ISO 9001 kan dus ook uw organisatie succesvoller maken. Ook indien u het niet laat certificeren.
Indien u dat wenst kunt uw kwaliteitsmanagement volgens ISO 9001 laten certificeren. Het is echter niet noodzakelijk om uw kwaliteitsmanagement te laten certificeren.
Hulp nodig?
Wilt u kwaliteitsmanagement volgens ISO 9001 gaan gebruiken? Zorg er dan voor dat u begeleiding krijgt van iemand die ervaring heeft met deze norm, want het is zonder ervaring lastig om de norm op een pragmatische wijze toe te passen. Ik heb veel ervaring met deze normen, opgedaan bij het implementeren van ISO 9001 bij verschillende bedrijven. Daarnaast ga ik vanaf januari 2018 als sub-contractor voor de certificerende instelling DNV-GL Business Assurance BV ISO 9001 certificeringsaudits en periodieke controle-audits uitvoeren. Belt u mij gerust voor een vrijblijvend gesprek.
U kiest voor:
een objectieve probleemoplosser
pragmatisch aanpak
oplossingen die passen bij uw onderneming
oplossingen op basis van feitelijke gegevens
een resultaat gerichte aanpak
besparen op energie, grondstoffen en afvalstoffen
verbetering van uw imago
een betrouwbare partner